Vet du?

Nu har jag stört mig på detta ett tag.

När jag lägger in liggande-/landskapsbilder så gör WordPress något med dom så dom blir suddiga, dom drar ner kvalitén något så fruktansvärt.

Är det någon av er mina kära läsare som vet hur jag ska göra för att det inte ska bli så? Är det nån inställning och vad/vart isåfall? Snälla hjälp mig, det skulle uppskattas väldigt mycket.

Lägger in en liggande bild i detta inlägg så ser ni vad jag menar. När ni kollar på den bara såhär så är den suddig och ser inte alls bra ut, men klickar man på den så blir den toppen! Testa får ni se.

(Bilden är klickbar)

Är det någon vänlig själ där ute som vet varför det blir så som skulle kunna hjälpa mig?

  1. #1 av Tienne på 28 november, 2010 - 13:56

    Du måste förminska bilden innan du laddar upp den. Eftersom den är för stor för att få plats i din design så förminskar annars wordpress bilden åt dig och då med mjukare/suddigare effekt istället för skarpare förminskning som du är ute efter.

    Förminska bilderna till 490 pixlars bredd som är vad din design ser ut att klara av. Det finns också en inställning under Inställningar > Media där du kan knappa in maxmåtten, men då blir nog bilden lika suddig tyvärr.

    Om du inte har photoshop kan du tanka ner photoscape gratis och förminska bilderna där.

    Kika gärna in hos mig igen, jag kommer ha en ny tävling varje dag fram till jul som du gärna får medverka i och tipsa om i din blogg 😉

    Mvh Tienne

Lämna en kommentar