Close Up Filter

Jag har märkt att många total vägrar och ratar (säger man så?) det där med Close Up Filter. Jag förstår dom som gör det till viss del, men jag gillar dom ändå. Det är ändå en bra grej för dom (som jag t.ex.) inte har råd med ett riktigt macro objektiv för tillfället.

Bara man vågar leka med inställningarna, krypa på marken eller vad som helst och bara vågar testa helt enkelt så kan man få till fina bilder ändå. Man behöver inte alltid värsta och dyraste utrustningen för sådant. Eller?

Bjuder på en bild som jag tog i somras med mitt 35 mm f/1.8G samt Close Up filter +10 & +4.

(WP drog ner kvalitén ganska mycke men klicka på bilden så ser du den större och i bättre kvalité)

Självklart så är ett riktigt macro objektiv mycket bättre än dessa Close Up filter, jag menade bara att det går att få till bra bilder med filter också.

  1. #1 av Anna på 25 november, 2010 - 20:46

    Jag uppskattar mina close-upfilter jättemycket 🙂

  2. #2 av Jessika på 25 november, 2010 - 20:49

    Macro objektiv eller close-up filter spelar egentligen inte så stor roll… det är fotografen och resultatet som är det viktiga tycker jag. Många ser ingen som helst skillnad på de båda alternativen 🙂

Kommentera

